پوشش ضد حریق مناسب کوره‌ها

پوشش ضد حریق مناسب کوره‌ها

راهنمای مطالعه

انواع کوره

کوره
کوره

کوره‌ها یکی از قسمت‌های پرکاربرد در صنایع مختلف برای ساخت قطعات مختلف از جمله پخت آجر، هستند. کوره‌ها را می‌توان براساس نوع ساخت، به انواع مختلفی تقسیم بندی نمود:

کوره برقی دکور شیشه

رنگ‌های پخت پایین که بر روی شیشه کاربرد دارند را می‌توان در کوره برقی دکور شیشه پخت نمود. دمای حداکثر این نوع کوره در حد 550 درجه سانتیگراد است. راه ورود به این کوره از روبه‌رو است و شکل ظاهری آن به شکل صندوقه‌ای است. یکی از مزایای کوره برقی دکور شیشه این است که می‌توان این نوع کوره را در ابعاد و اندازه مورد نیاز مشتری ساخت.

کوره تونلی

کوره‌ای که در آن مواد اولیه از سمتی با کمک ریل وارد ریل می‌شوند و از سمت دیگر بعد از اتمام عملیات پخت و سرد شدن محصول، خارج می‌گردند. طول کوره تونلی به گونه‌ای است که در نیمه ابتدایی آن آجر یا سرامیک پخته می‌شوند و در نیمه دوم آن، محصول پخته شده سرد می‌شود. به همین علت طول آن باید در حد 155 تا 30 میتر (بسته به نوع محصول) باشد. ارتفاع آن نیز باید در حدی باشد که محصولاتی که وارد کوره می‌شوند بتوانند به راحتی از آن خارج شوند. به همین دلیل ارتفاعع معمول کوره‌های تونلی بین 5 تا 15 سانتیمتر است. از دیگر مزایای کوره تونلی، سرعت حرکت مصالح روی آن است. به همین جهت می‌توان انواع مصالح از جمله سرامیک، شیشه، سفال، کاشی و آجر را در این نوع کوره پخت نمود.

کوره ثابت پخت سفال

یکی از کوره‌های سنتی موجود در ایران، کوره پخت سفال است. این نوع کوره که ابعاد بزرگی دارد، به صورت گازی مواد را گرم می‌کند. در داخل این کوره می‌توان از آجرهای نسوز شرکت افزیر استفاده نمود. همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توان از پتوی نسوز نیز و یا عایق نسوز استفاده نمود.

راهکار شرکت افزیر

شرکت مقاوم سازی افزیر برای افزایش دوام جداره کوره‌ها استفاده از رنگ نسوز سیلیکونی را اکیدا توصیه می‌نماید. این رنگ را باید براساس دمای حداکثر کوره انتخاب نمود. همچنین می‌توان از آجر نسوز و یا عایق نسوز نیز برای برخی موارد خاص استفاده نمود.

رنگ نسوز کوره
رنگ نسوز کوره

هزینه اجرا

برای اطلاع از هزینه اجرای عایق نسوز و رنگ سیلیکونی نسوز و آجر نسوز با شرکت مقاوم سازی افزیر تماس بر قرار نمایید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
به اشتراک بگذارید:
تیم تحریریه افزیر

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا افزیر تولید و منتشر شده است.

پرسش و پاسخ


بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Insert math as
Block
Inline
Additional settings
Formula color
Text color
#333333
Type math using LaTeX
Preview
\({}\)
Nothing to preview
Insert