کتاب اصول تحلیل و طراحی عرشه پل‌ها با FRP

کتاب اصول تحلیل و طراحی عرشه پل‌ها با FRP
در سال‌های اخیر، تقاضاهای زیاد فرصتی برای رشد و توسعه زیرساخت‌های مواد پلیمیری تقویت شده (FRP) در ساخت سازه‌های جدید و هم چنین بهسازی و مقاوم سازی سازه‌هایی که قبل تر ساخته شده اند ایجاد کرد.

کاهش وزن و کاهش هزینه‌های نگهداری و همچنین افزایش دوام و عمر از مزیت‌های استفاده از FRP در عرشه ی پل‌ها می باشد. تعداد پل‌های عرشه FRP به دلیل کسب تجربه‌های خوب از نمونه‌های قبلی روز به روز افزایش می‌یابد. برخلاف سایر انواع عرشه‌های معمولی پانل‌های FRP به شکل‌های ساندویچی یا سلول‌های پیچیده تر می‌باشند که شناسایی رفتار آن‌ها را چالش برانگیز تر می‌کند.

هدف این کتاب این است که به نگرانی‌ها و چالش‌های پیش رو در مواجه با این نوع از عرشه‌ها را پاسخی روشن دهد و به تحلیل و طراحی پل ها بپردازد.

در فصل اول این کتاب به ارزیابی شکل FRP و هسته سینوسی آن‌ها می‌پردازد و  فصل دوم بررسی معیار‌های مقاومت این نوع از عرشه‌ها را هدف قرار می‌دهد.فصل سوم اختصاص به اتصالات برشی عرشه‌ها داشته و فصل چهارم و پتجم به اعمال بارگذاری بر این نوع از عرشه‌ها اختصاص می‌یابد.

در فصل ششم به ارائه راهکار‌های طراحی با توجه به مشخصات استخراج شده در فصل‌های یک تا پنج می‌پردازد و در فصل هفتم برای تکمیل بحث به ارائه یک مثال جامع برای تحلیل و طراحی این نوع از عرشه‌ها می‌پردازد.

ویژگی منحصر به فرد این کتاب بررسی ترکیبی از  مدل‌های تحلیلی، عددی و آزمایشگاهی است تا یک روش تجزیه و تحلیل علمی ارائه دهد.

نام کتاب : FRP Deck and Steel Girder Bridge Systems – Analysis and Design

نویسنده : Julio F. Davalos  و   An Chen  و  Pizhong Qiao

دانلود کتاب Barbero E. J., FRP Deck and Steel Girder Bridge Systems – Analysis and Design, 2013

 

5/5 - (1 امتیاز)
به اشتراک بگذارید:
تیم تحریریه افزیر

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا افزیر تولید و منتشر شده است.

پرسش و پاسخ


بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Insert math as
Block
Inline
Additional settings
Formula color
Text color
#333333
Type math using LaTeX
Preview
\({}\)
Nothing to preview
Insert