برگزاری کارگاه آموزشی «مقاوم سازی بناهای تاریخی»

برگزاری کارگاه آموزشی «مقاوم سازی بناهای تاریخی»
  • تحریریه مقاوم‌سازی افزیر
  • اخبار
  • مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
  • 0 نظر
  • شناسه مقاله: 17940
کارگاه آموزشی «مقاوم سازی بناهای تاریخی» با حضور مدرسان بین المللی ایکوموس و ایسکارسا برای کارشناسان ستادی و استانی اواخر مهرماه سال جاری به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، کارگاه بین المللی آموزشی «مقاوم سازی بناهای تاریخی» با حضور کارشناسان بین المللی (۲۸ و۲۹ ) مهرماه سال جاری در تالار اجتماعات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.
«سید هادی احمدی» مدیرکل دفتر بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با اعلام این خبر گفت: این کارگاه بین المللی آموزشی با هدف افزایش سطح علمی کارشناسان نسبت به موضوع حفاظت، مرمت و مقاوم سازی ساختمان در بناهای تاریخی کشور برگزار می‌شود.
او می‌گوید: با توجه به تجارب موفقی که در دنیا وجود دارد تلاش شده تا در کارگاه مقاوم سازی بناهای تاریخی از تجربیات کارشناسان برجسته دنیا استفاده کنیم تا با استفاده از انتقال دانش و تجربیات موجود از کمترین خطا در مرمت آثار تاریخی استفاده کنیم.
آنطور که مدیر کل دفتر حفظ، احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی معتقد است، در ایران نیز تجربیات موفقی در حوزه مرمت وجود دارد که قرار است در این کارگاه آموزشی با کارشناسان جهانی به اشتراک گذاشته شود. این درحالی است که کارشناسان حوزه مرمت و حفاظت نیز با طرح پرسش و مباحث کارشناسی می‌توانند به رفع برخی از مشکلات و سوالات خود بپردازند.
احمدی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که قرار است در این کارگاه آموزشی صورت گیرد، بازدید میدانی از تعدادی بناهای شاخص است که با حضور کارشناسان داخلی و خارجی و با رعایت جنبه های اصالت و مبانی نظری مرمت تلاش خواهیم کرد تا به بهترین شیوه مرمت در این بناهای شاخص دست پیدا کنیم.
امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید:
تیم تحریریه افزیر

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا افزیر تولید و منتشر شده است.

پرسش و پاسخ


بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Insert math as
Block
Inline
Additional settings
Formula color
Text color
#333333
Type math using LaTeX
Preview
\({}\)
Nothing to preview
Insert