زلزله 4/7 ریشتری بامداد امروز مازندران را لرزاند

زلزله 4/7 ریشتری بامداد امروز مازندران را لرزاند
  • تحریریه مقاوم‌سازی افزیر
  • اخبار
  • مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
  • 0 نظر
  • شناسه مقاله: 17998
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از وقوع زمین لرزه 4/7 ریشتری بامداد امروز  در مناطقی از استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عبداله حسن زاده” با اعلام این خبر گفت: زلزله در ساعت 2 بامداد امروز بخش‌های مرکزی استان مازندران از شهرستان”ساری” تا شهرستان “آمل” را لرزاند.
وی با اشاره به گزارش موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران گفت: برابر اعلام این موسسه، شدت این زمین لرزه 4/7 ریشتر اعلام شد و مرکز زمین لرزه نیز حوالی شهرستان جویبار بوده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: این زمین لرزه که در شهرستان‌های غرب استان و استان‌های همجوار نیز احساس شد، برابر گزارشات دریافتی خسارت جانی و مالی نداشته است و ساخمان‌هایی که مقاوم سازی شده اند همگی در مقابل زلزله مقاوم بوده اند.
سرهنگ حسن زاده در پایان بیان داشت: با وقوع این زمین لرزه شهروندان و ساکنان مناطقی که زمین لرزه را احساس کردند از منازل خود بیرون آمده و تا ساعاتی از شب را در خیابان‌ها و پارک‌ها سپری کردند که در این ارتباط با هماهنگی‌های انجام شده نیروهای انتظامی، امدادی و خدماتی برای ارائه خدمات فوریتی به صورت آماده باش در شهر حضور یافتند.

به نقل از بلاغ، مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زمین لرزه ای به وسعت ۴.۷ ریشتر ساعت ۲:۴ صبح امروز یکشنبه یکم ماه مازندران را لرزاند.
عمق این زمین لرزه ۱۵ کیلومتر بود و مرکز آن شهرستان جویبار اعلام شد.
عرض جغرافیایی این زمین لرزه ۳۶.۶۳ درجه شمالی و طول آن ۵۲.۹۸ درجه شرقی اعلام شد.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که تمامی شهرهای مازندران را لرزاند و موجب شد تا مردم شهرهای استان از ترس پس لرزه‌ها صبح را در خیابان‌ها سپری کنند.
نخستین پس لرزه این زلزله نیز به مقیاس ۲/۵ریشتر در ساعت ۳ و ۵۹ دقیقه مابین شهرهای ساری و جویبار رخ داد. بنا بر اطلاعات واصله تاکنون خوشبختانه این زمین لرزه خسارت‌های جانی و مالی خاصی نداشته است.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
به اشتراک بگذارید:
تیم تحریریه افزیر

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا افزیر تولید و منتشر شده است.

پرسش و پاسخ


بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Insert math as
Block
Inline
Additional settings
Formula color
Text color
#333333
Type math using LaTeX
Preview
\({}\)
Nothing to preview
Insert