۸۵۵ کلاس درس در استان سمنان مقاوم سازی شد

۸۵۵ کلاس درس در استان سمنان مقاوم سازی شد
  • تحریریه مقاوم‌سازی افزیر
  • اخبار
  • مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
  • 0 نظر
  • شناسه مقاله: 17912

سمنان – مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با اشاره به طرح ملی مقام سازی کلاس های درس در استان، گفت: در قالب این طرح تا کنون ۸۵۵ کلاس درس مقاوم سازی شده‌اند.

سعید هژبری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به مقاوم سازی ۸۵۵ کلاس درس در روستاها و شهرهای استان سمنان، بیان کرد: طرح ملی مقاوم سازی کلاس‌های درسی که از سال۸۴ ابلاغ شده تا کنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است از سوی دیگر باید گفت تعداد قابل توجهی از کلاس‌های درسی نیز در سال جاری در قالب ابن طرح اجرا می‌شود.

وی درباره آمار کلاس‌های تخریبی استان سمنان نیز، افزود: چهار هزار و ۵۶۷ کلاس درس در استان وجود دارد که از این بین یک هزار و ۷۶۱ کلاس درس تخریبی و یک هزار و ۹۵۱ کلاس درس نیازمند مقاوم ‌سازی هستند.

اجرای ۵۶ طرح نوسازی در استان سمنان

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه ۵۶ طرح نوسازی مدارس استان در سال جاری اجرایی می‌شود، گفت: در این طرح ها ۳۰۹ کلاس با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان ساخته می‌شوند.

هژبری با بیان اینکه ۱۳ طرح آموزشی نیز در آستانه سال تحصیلی جدید در استان سمنان به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: برای این طرح‌ها ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده تا شاهد افزایش ۶۰ کلاس درسی شامل ۱۶هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان باشیم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت خوب خیران مدرسه ساز در حوزه بهسازی و نوسازی اماکن تحصیلی و همچنین ساخت مدارس، تاکید کرد: تا کنون ۲۰ جشنواره خیران مدرسه ساز در استان سمنان برگزار شده که ماحصل آن پرداخت ۵۰ درصدی تمام تعهدات مالی خیران بوده و در بین استان‌های کشور رقمی بسیار در خور توجه محسوب می‌شود که جای قدردانی از خیران دارد.

منبع : خبرگزاری مهر

5/5 - (1 امتیاز)
به اشتراک بگذارید:
تیم تحریریه افزیر

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا افزیر تولید و منتشر شده است.

پرسش و پاسخ


بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Insert math as
Block
Inline
Additional settings
Formula color
Text color
#333333
Type math using LaTeX
Preview
\({}\)
Nothing to preview
Insert