مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای

قیمت فروش و اجرای وال مش (wallmesh) چقدر است؟

وال مش یکی از انواع وال پست هایی است که می تواند برای افزایش مقاوم سازی ساختمان و جلوگیری از آسیب زلزله به ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. مزایای وال مش نسبت به وال پست فلزی باعث شده تا در حال حاضر این روش اجرای وال پست بیشتر مورد توجه مردم قرار بگیرد. به ویژه اینکه می توان با اجرای وال مش، در هزینه های پروژه های ساختمان سازی نیز صرفه جویی کرد. اگرچه اجرای وال مش می تواند در هزینه های پروژه صرفه جویی کند و جنبه اقتصادی نیز دارد؛ اما قیمت وال مش یکی از ابهامات رایج در میان افرادی است که قصد ساختمان سازی دارند.

قیمت وال مش تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود که درک آن ها می تواند به افراد کمک کند تا راحت تر در مورد بودجه مورد نیاز برای اجرای وال مش تصمیم گیری نمایند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد قیمت اجرای وال مش، نحوه تعیین قیمت و عواملی که روی قیمت وال مش ها تاثیر می گذارند، صحبت کنیم.

کاهش هزینه اجرای وال پست در ساختمان با سیستم وال مش؟

ساختمان سازی یکی از اقداماتی است که می تواند چالش های زیادی را از نظر هزینه برای افراد به دنبال داشته باشد. برخلاف باور بسیاری از مردم که اجرای وال پست می تواند هزینه های یک ساختمان را بالا ببرد، می تواند در هزینه ها نیز صرفه جویی کند. البته این مقرون به صرفه بودن به شرطی است که به جای وال پست های قدیمی و فلزی از وال مش های جدید استفاده کرد. قیمت وال مش جدید نسبت به وال پست های فلزی و قدیمی موجود در بازار پایین تر است. این موضوع دلیلی برای کاهش هزینه های اجرای وال پست فلزی در ساختمان با سیستم وال مش است.

عوامل زیادی می توانند سیستم وال مش ساختمان را به یک سیستم مقرون به صرفه تبدیل کنند. در گام اول باید در مورد مصالحی صحبت کنیم که در سیستم وال پست فلزی ساختمان مورد نیاز هستند، ولی برای اجرای سیستم وال مش نیازی به استفاده از آن ها نیست. به منظور اجرای وال پست فلزی، باید از ناودانی، نبشی ها، میلگرد بستر و بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر استفاده کرد. قیمت هر کدام از این مصالح ساختمانی روز به روز در حال افزایش است. حال تصور کنید که با حذف این مصالح ساختمانی، تا چه حد می توانید هزینه های اجرای ساختمان را کاهش دهید.

به غیر از این عامل، عوامل دیگری مانند بالا رفتن سرعت اجرای وال مش نسبت به وال پست فلزی باعث کاهش هزینه های آن شده است. همانطور که می دانید، وال پست های فلزی برای اجرا نیاز به نیروهای متخصص دارند و برای اجرای آن ها نیز باید زمان زیادی در نظر گرفته شود. استخدام نیروهای متخصص، می تواند باعث افزایش هزینه های پروژه شود. حال در کنار این نیروهای متخصص، باید زمان زیادی صرف نصب وال پست های فلزی شود. این موضوع هم هزینه ها را بالا می برد، هم سرعت کار را بسیار پایین خواهد آورد.

عامل دیگری که وال مش را به گزینه ای مقرون به صرفه برای اجرا در ساختمان ها تبدیل کرده است، ارزان بودن قیمت وال مش است. قیمت توری فایبرگلاس و مصالح دیگری که برای وال مش مورد استفاده قرار می گیرند، نسبت به قیمت محصولات و مصالح ساختمانی دیگر به صرفه تر است.

پیشنهاد برای مطالعه

مقایسه وال پست فلزی با سیستم وال مش

عوامل موثر در هزینه اجرای سیستم وال مش برای مهار دیوار غیر سازه‌ای

قیمت وال مش برای مهار دیوارهای غیر سازه ای نسبت به زمانی که نیاز به اجرای وال پست فلزی است، بسیار مقرون به صرفه تر است. فارغ از این موضوع، عوامل زیادی می توانند روی هزینه اجرای سیستم وال مش برای مهار دیوارهای غیر سازه ای موثر باشند که در ادامه این عوامل را به طور کامل بررسی می کنیم.

  • قیمت مصالح ساختمانی برای اجرای مش فایبرگلاس

یکی از پارامترهای مهم تعیین کننده هزینه اجرای سیستم وال مش با توری فایبرگلاس، قیمت محصولات مختلف مانند توری فایبرگلاس، چسب رزینی و … است. بدیهی است که هر چقدر قیمت محصولات بالاتر رود، قیمت اجرای پروژه های ساختمانی نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه مقاله به طور دقیق بر روی تاثیر قیمت محصولات روی هزینه اجرای سیستم وال مش تمرکز می کنیم و آن ها را توضیح خواهیم داد.

  • دستمزد نیروهای کار استخدام شده

همانطور که اشاره کردیم، یکی از مزایای اجرای وال مش نسبت به وال پست فلزی، عدم نیاز به استخدام نیروهای متخصص برای اجرای وال مش است. بنابراین، بخش زیادی از هزینه ها برای اجرای نیروهای متخصص و باتجربه کاهش پیدا می کنند. دستمزد نیروهای کار استخدام شده روی هزینه اجرای سیستم وال مش تاثیر بسیار زیادی می گذارد. به طوری که هر چقدر دستمزد نیروهای کار استخدام شده بیشتر باشد، هزینه اجرای وال مش نیز افزایش پیدا می کند.

  • متراژ ساختمان

متراژ ساختمان عامل اصلی برای تعیین هزینه اجرای سیستم وال مش است. بدیهی است که هر چقدر متراژ ساختمان بیشتر باشد، مدت زمان پروژه و هزینه هایی که برای انجام پروژه صرف می شوند نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین، هزینه اجرای سیستم وال مش در ساختمان های بزرگ و لوکس بسیار بیشتر از هزینه های اجرای سیستم وال مش در ساختمان های کوچک است. به دلیل اینکه قیمت توری فایبرگلاس به صورت متر مربع محاسبه می شود، بدیهی است که متراژ ساختمان نیز بر همین اساس محاسبه خواهد شد.

تاثیر توری و مش فایبرگلاس در قیمت اجرای وال مش در ساختمان

یکی از مهم ترین محصولاتی که به منظور اجرای وال مش مورد استفاده قرار می گیرد، توری مش فایبرگلاس است. این توری ها تاثیر بسیار زیادی روی قیمت اجرای وال مش ها در ساختمان ها دارند. چون بخش زیادی از مصالح را تشکیل می دهند. توری مش فایبرگلاس دارای تنوع زیادی هستند که از نظر گرماژ، وزن، ابعاد چشمه های توری و … می توان اقدام به اجرای توری و مش فایبرگلاس کرد.

توری و مش فایبرگلاس که برای اجرای وال مش مورد استفاده قرار می گیرند، به دو دسته توری مقاوم به قلیا یا AR و توری E-Glass تقسیم بندی می شوند. توری های مقاوم به قلیا عملکرد بهتری نسبت به توری های E-glass دارند. به همین خاطر قیمت هر متر مربع از توری مقاوم به قلیا نسبت به توری های مدل E-glass بالاتر است.

البته عوامل موثر دیگری نیز وجود دارند که روی قیمت توری و مش فایبرگلاس تاثیر می گذارند. به طور مثال، میزان گرماژ و وزن مهم ترین عامل بر روی قیمت مش فایبرگلاس هستند. بنابراین، اگر بخواهیم فاکتورهای مختلف دیگر را روی قیمت اجرای وال مش در ساختمان دخیل کنیم، نمی توان به طور دقیق بیان کرد که قیمت کدام یک از انواع توری ها و مش فایبرگلاس بیشتر است.

تاثیر قابل توجه پلاستر سیمانی و گچی بر قیمت وال مش

پلاستر سیمانی و پلاستر گچی دو نمونه از پلاسترهایی هستند که می توانند برای اجرای وال مش در ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. پلاستر سیمانی و پلاستر گچی در دو مرحله برای اجرای وال مش استفاده می شوند. اولین مرحله، نازک کاری در زیر سطح کار است. به طوری که یک لایه از پلاستر در زیر سطح کار و قبل از نصب توری فایبرگلاس کشیده می شود. سپس در زمانی که توری فایبرگلاس در محل مورد نظر نصب شد، در یک مرحله دیگر از پلاستر گچی و سیمانی استفاده می شود.

قیمت پلاستر سیمانی و گچی تاثیر زیادی روی قیمت وال مش دارد. به طوری که هر چقدر در اثر تورم و بالا رفتن نرخ دلار، قیمت پلاستر سیمانی و پلاستر گچی افزایش پیدا کند، شاهد بالا رفتن قیمت کل پروژه نیز خواهیم بود. نکته مهم اینجاست که پلاسترهای سیمانی و گچی قیمت های متفاوتی دارند. بنابراین، می توان بر اساس نیاز پروژه ها و همچنین مطابق با بودجه، هر یک از آن ها را انتخاب کرد.

پلاستر سیمانی نسبت به پلاستر گچی قیمت ارزان تری دارد. از طرفی زمان سفت شدن پلاستر گچی کمتر از زمان سفت شدن پلاستر سیمانی است. به همین خاطر استفاده از پلاستر گچی می تواند در زمان اجرای پروژه صرفه جویی کند. این موضوع به خودی خود تاثیر زیادی روی کاهش هزینه های پروژه خواهد داشت. با این حال نکته مهم اینجاست که پلاستر سیمانی و گچی بر اساس نوع جنس توری فایبرگلاس انتخاب می شوند. بنابراین، نمی توان بر اساس قیمت، این پلاسترها را خریداری کرد.

تاثیر قیمت نبشی در هزینه اجرای سیستم وال مش در ساختمان

نبشی یکی از انواع مصالح ساختمانی است که می تواند برای اجرای سیستم وال مش در ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. نقش نبشی در قیمت اجرای سیستم وال مش کاملا قابل درک است. چرا که این نبشی ها از پروفیل های فلزی ساخته شده اند و قیمت آن ها نیز بسیار تحت تاثیر عوامل متنوع دیگر می باشد.

نقش نبشی در قیمت اجرای سیستم وال مش در ساختمان بیشتر تحت تاثیر قیمت دلار در بازار کشور ایران است. چون نبشی ها بر اساس مواد اولیه ای که دارند تحت تاثیر تورم بازار قرار دارند، می توان گفت که قیمت آن ها نیز برای اجرای وال مش بسیار بستگی به میزان تورم دارد. البته هر چقدر تعداد نبشی های استفاده شده برای اجرای سیستم وال مش در ساختمان بیشتر باشد، قیمت اجرای سیستم وال مش نیز افزایش پیدا می کند.

رابطه بین چسب اپوکسی و قیمت وال مش

چسب اپوکسی یکی از انواع محصولاتی است که برای اجرای سیستم وال مش در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. چسب اپوکسی که به آن چسب رزینی نیز می گویند، می تواند برای افزایش استحکام توری فایبرگلاس و جلوگیری از تکان خوردن آن در هنگام نصب روی دیوار مورد استفاده قرار گیرد. بدیهی است که هر چقدر چسب اپوکسی گران قیمت تر باشد، قیمت اجرای وال مش نیز افزایش پیدا می کند.

البته همانطور که حجم و متراژ ساختمان بر روی قیمت خرید مش فایبرگلاس تاثیر می گذارد، بر روی میزان چسب مورد نیاز نیز تاثیر خواهد گذاشت. به همین خاطر، برای پروژه های بزرگ که نیاز به استفاده از چسب اپوکسی با مقدار زیاد است، باید هزینه نسبتا زیادی برای خرید چسب های اپوکسی صرف کرد. بهتر است برای تعیین قیمت خرید چسب اپوکسی، به مجموعه های ارائه دهنده این چسب ها مراجعه نمایید و قیمت چسب ها را استعلام بگیرید.

نکاتی که باید هنگام خرید وال مش مورد توجه قرار دهید

خرید وال مش برای اجرا در ساختمان چالش های خودش را دارد. اگرچه قیمت وال مش در بازار کشور ایران بسیار مقرون به صرفه است؛ اما این موضوع نباید باعث شود که افراد بدون توجه به جزئیات وال مش ها و کیفیت آن ها، اقدام به خرید آن ها نمایند. در ادامه به نکاتی که باید در هنگام خرید وال مش به آن توجه توجه داشته باشید، اشاره می کنیم.

  • مش های فایبرگلاس در دو نوع مقاوم به قلیا و E-glass در بازار وجود دارند. هر کدام از این مش ها کاربردهای خاص خودشان را دارند و می توانند عملکرد بسیار فوق العاده ای نیز داشته باشند. با این حال اگر تخصص کافی برای انتخاب یکی از این توری ها ندارید، می توانید با کارشناسان فروش این توری ها در ارتباط باشید تا بهترین توری به شما پیشنهاد شود.
  • هر چقدر گرماژ توری بالاتر روش، قطر و اندازه چشمه های توری فایبرگلاس وال مش کاهش پیدا می کند. گاهی اوقات نیاز است که برای افزایش مقاوم سازه، از توری هایی با گرماژ بالا استفاده شود.
  • به منظور خرید وال مش، باید به ابعاد توری ها نیز توجه داشته باشید. امکان خرید این توری ها با عرض و طول متفاوت وجود دارد. فقط کافیست که افراد بر اساس نیاز خودشان، بهترین توری را برای ساختمان سفارش دهند. در این صورت می توان بدون نیاز به تغییر در ابعاد و سایز وال مش، آن ها را روی دیوار نصب کرد.
  • کیفیت وال مش معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی است که از جمله آن ها می توان به تولید کننده این توری ها اشاره کرد. هرگز از مجموعه های غیر معتبر که از کیفیت محصولات آن ها اطمینان ندارید، اقدام به خرید وال مش نکنید. چون در غیر این صورت ممکن است شاهد بروز مشکلات مختلفی باشید.
  • پلاستر گچی و سیمانی باید بر اساس نوع توری فایبرگلاس انتخاب شوند. توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا با پلاستر سیمانی پوشیده می شود. اما توری های E-Glass با پلاسترهای گچی پوشیده خواهند شد.

قیمت اجرای وال مش در مقایسه با وال پست فلزی ( پاییز 1402 )

یکی از موضوعاتی که باعث شده وال مش جایگزین خوبی برای وال پست های فلزی موجود در بازار باشد، قیمت اجرای مقرون به صرفه آن است. به طور کلی، عوامل زیادی می توانند قیمت اجرای وال مش را در مقایسه با وال پست های فلزی مقرون به صرفه تر کنند. اولین و مهم ترین عامل، کم شدن میزان مصالحی است که برای اجرای وال مش مورد استفاده قرار می گیرند. برای وال پست فلزی باید از وال پست های فلزی و گران قیمت، نبشی ها، میلگرد بستر و … استفاده کرد. هر کدام از این مصالح ساختمانی قیمت بالایی دارند و استفاده از آن ها می تواند هزینه های پروژه را بالا ببرد. این در حالی است که برای اجرای وال مش نیازی به این مصالح نیست.

اکنون، قصد داریم تا با بررسی یک پروژه مسکونی 100 متر مربعی و مقایسه قیمت اجرای وال مش را با هزینه اجرای وال پست‌های فلزی یا سنتی مقایسه کنیم. وال پست فلزی (سنتی) و وال مش  هر دو برای تقویت دیوارهای غیرسازه‌ای پیرامونی و داخلی موجود در این ساختمان، ارائه شده است. در ادامه، با ارزیابی جداول قیمت وال مش و قیمت وال پست فلزی، می‌توانید قیمت اجرای وال مش و هزینه اجرای وال پست فلزی را مقایسه و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

متره و برآورد قیمت وال مش
مصالح ابعاد (mm) واحد وزن طول یا مساحت مقدار قیمت واحد (تومان) قیمت کل (تومان)
توری وال مش 250*3200 m۲ ۱۲۰gr/m۲ 120 42000 5019000
پلاستر وال مش
(گچی -سیمانی)
m۳ ۳۵۰kg 0.26 8000 2800000
نبشی گالوانیزه 2*70*400 عدد 619 73000 36500000
یونولیت 100*200 عدد ۱۶۸m۲ 42 80000 13440000
طول دیوار ۱۱۲m
مساحت دیوار ۳۵۸m۲
مجموع هزینه اجرای
وال مش (تومان)
57800000
قیمت هر متر (تومان) 515000
قیمت هر متر مربع (تومان) 162000
متره و برآورد قیمت وال پست فلزی
مصالح ابعاد واحد وزن (kg) طول یا مساحت مقدار قیمت واحد (تومان) قیمت کل (تومان)
میلگرد بستر عرض 150 عدد 45 563 188 32000 6016000
(شاخه 3 متری )
قلاب عدد 345 4550 1569750
گیره عدد 345 4550 1569750
یونولیت 100*200 عدد 84 42 80000 6720000
قوطی 4*120*120 شاخه 1266 ۸۴m 14 38500 48741000
نبشی 10*100*100 شاخه 141/48 2 26800 3791664
ناودانی گالوانیزه 2*70*400*200 عدد 149 38000 5662000
پلیت 8*200*200 عدد 153 51 32000 4896000
طول دیوار ۱۱۲m
مساحت دیوار ۳۵۸m۲
مجموع هزینه اجرای
وال پست (تومان)
78000000
قیمت هر متر (تومان) 705000
قیمت هر متر مربع (تومان) 220000

 

موضوع دیگر این است که برای اجرای وال مش نیاز به نیروهای نیمه متخصص و حتی غیر ماهر است. به دلیل اینکه برای اجرای این سیستم فقط نیاز به پلاستر گچی و سیمانی و استفاده از مصالحی مشابه است، نمی توان هیچ محدودیت خاصی برای استفاده از وال مش توسط افراد غیر ماهر قائل شد. فقط افرادی که تا حدی در مورد پلاستر کشی تخصص دارند، می توانند به راحتی وال مش ها را اجرا کنند. بنابراین، دستمزدی که به این نیروها در مقایسه با نیروهای متخصص برای اجرای وال پست فلزی داده می شود، بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

بررسی رابطه بین کیفیت وال مش و هزینه‌های اجرای آن

همه مواردی که در مورد عوامل موثر روی قیمت وال مش صحبت کردیم، در یک طرف و کیفیت وال مش برای اجرا نیز در یک طرف دیگر روی هزینه های وال مش تاثیر می گذارد. کیفیت وال مش، توری فایبرگلاس و محصولاتی که بدین منظور استفاده می شوند، همگی می توانند روی قیمت وال مش موثر باشند. به طوری که هر چقدر کیفیت این مواد اولیه و مصالح بیشتر، کیفیت وال مش نیز افزایش پیدا می کند و در نهایت شاهد بالا رفتن قیمت اجرای وال مش خواهیم بود.

هدف از اجرای وال مش مقاوم سازی ساختمان و سازه است. بنابراین حتی اگر کیفیت وال مش باعث افزایش و بالا رفتن هزینه های اجرای آن ها شود، باز هم ارزشش را دارد که آن ها را با کیفیت بالا در ساختمان اجرا کنیم. بنابراین، توجه به نوع چشمه، گرماژ توری فایبرگلاس و کیفیت پلاستر گچی و سیمانی برای اجرای وال مش باکیفیت بالا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

5/5 - (1 امتیاز)
به اشتراک بگذارید:
Admin

نمایش دیدگاه

  • با سلام.
    آیا شرکت شما در کنار طراحی وال مش، برآورد هزینه و قیمت وال مش هم ارائه می شود.

    • سلام دوست عزیز
      بله در کنار طراحی وال مش متره و برآورد قیمت وال مش و مقدار مصالح مورد نیاز برای اجرای وال مش تقدیم می گردد. جهت دریافت برآورد قیمت وال مش با شماره تلفن 52936-021 تماس بگیرید.

  • سلام. قیمت فروش وال مش در اصفهان چقدر است؟

    • سلام مازیار عزیز
      قیمت نهایی وال مش بعد از متره و برآورد نقشه طراحی شده وال مش مشخص می شود. در صورتیکه شما نقشه طراحی شده وال مش را در اختیار دارید به راحتی می توانید با ارسال نقشه قیمت فروش وال ش را داریافت کنید. در صورتی هم که وال مش برای ساختمان شما طراحی نشده است می توانید با ارسال نقشه سازه و معماری ساختمان طرح وال مش بههمراه قیمت تمام شده آن دریافت کنید.

  • شما در تبریز هم فروش وال مش دارید؟

    • سلام آرمان عزیز
      بله مجموعه مقاوم سازی افزیر تامین کننده و فروشنده وال مش در تمام نقاط کشور است.

  • سلام
    مقاله شما در ارتباط با قیمت وال مش مفید بود ولی یک پیشنهاد داشتم و اون اینکه حتما یک جدول مقایسه قیمت بین وال مش و وال پست با وادار فلزی و میلگرد بستر بگذارید.

    • سلام دوست عزیز
      مرسی از پیشنهاد شما حتما در آینده نزدیک جدول مقایسه قیمت وال مش با وال پست های مرسوم قرار داده خواهد شد.

      • سلام پدارم عزیز (بعد از قرار دادن جدول)
        جدول مقایسه قیمت وال مش و وال پست به پیشنهاد شما در سایت قرار گرفت.

  • سلام. محصولات وال مش باید یکجا خرید کنیم یا فروش جدا هم دارید. مثلاً توری و مش وال مش جدا می فروشید

    • سلام. وقت بخیر
      بله محصولات وال مش (شامل توری و مش فایبرگلاس، پلاستر گچی و سیمانی، نبشی و...) هم به صورت جداگانه به فروش می رسد.

مطالب اخیر

توری وکیوم کوپ سنگ چیست؟

سنگ‌های کوپ به سنگ‌هایی گفته می‌شود که مستقیماً از معدن استخراج می‌شوند و سپس برای…

4 روز ago

توری اسلب و تایل چیست؟

سنگ اسلب چیست؟ سنگ اسلب یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که از سنگ…

2 هفته ago

توری وال مش چیست؟

مهار دیوار پیرامونی و داخلی به روش وال مش از آن جا که پایداری عناصر…

3 ماه ago

طراحی و محاسبات وال مش چگونه انجام می شود؟

چالش طراحی و محاسبات وال مش نوین ترین روش مهار دیوار در ساختمان اجرای وال…

3 ماه ago

آیا اجرای وال مش در پروژه‌های ساختمانی مورد تایید نظام مهندسی است؟

سازمان نظام مهندسی ساختمان، جایگاه و مسئولیت واقعی آن پیش از پرداختن به مقوله تاییدیه…

3 ماه ago

فروش وال مش جایگزین وال پست فلزی و میلگرد بستر

چرا امروزه فروش وال مش بعنوان جایگزین وال پست در ساختمان افزایش چشمگیری پیدا کرده…

4 ماه ago