کتاب پیشرفت کامپوزیت‌های FRP در مهندسی عمران – مقالات پنجمین کنفرانس بین المللی کامپوزیت های FRP در مهندسی عمران CICE 2010

کتاب پیشرفت کامپوزیت‌های FRP در مهندسی عمران – مقالات پنجمین کنفرانس بین المللی کامپوزیت های FRP در مهندسی عمران CICE 2010
Download pdf

در دو دهه گذشته استفاده از کامپوزیت پلیمر تقویت شده (FRP) در مهندسی عمران به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان FRP‌های غیر خورنده، قوی و سبک وزن، استفاده آن‌ها در زیرساخت‌های مدنی از تقویت ساختار‌های موجود به ساخت و ساز جدید گسترش یافته است. بدین ترتیب، FRP در زمینه مهندسی عمران کاربرد گسترده ای دارد.
پنجمین کنفرانس بین المللی کامپوزیت‌های مهندسی عمران، CICE 2010 در پکن در تاریخ 27-29 سپتامبر 2010 برگزار شد. توسط گروه مهندسی عمران، دانشگاه Tsinghua و گروه متالورژیکی چین برگزار شد.
مجموعه کنفرانس CICE با CICE 200 در هنگ کنگ، چین آغاز شده توسط پروفسور جین گوانگ تنگ آغاز شده است. کنفرانس بعدی این مجموعه، CICE 2004 توسط دکتر ردی سرواسینو، در دسامبر 2004 در آدلاید استرالیا برگزار شد و پس از آن CICE 2006 به ریاست پروفسور امیر میرمیران و آنتونینی نانی که در دسامبر 2006 در میامی، ایالات متحده برگزار شد، و CICE 2008 به ریاست پروفسور مسعود متولی در ژوئیه 2008 در زوریخ، سوئیس برگزار شد.
این کنفرانس همچنین توسط انجمن مهندسی عمران چین (CCES) و کمیته کاربرد FRP آن، انجمن صنایع کامپوزیت چین (CCIA)، انجمن چینی سرامیک FRP و بنیاد ملی علوم طبیعی چین ( NSFC) توسط پروژه No .50978149، 50608047 و 50868004.
در مجموع 210 پرونده و همچنین 203 مقاله و 7 سخنرانی در این کتاب ارائه شده است و تمام مقالات در دو جلد موجود است.

جلد اول، FRP برای ساختارهای آینده، شامل موضوعاتی از قبیل تمرکز بر ساخت و ساز جدید است. مواد FRP و پایداری همه ساختارهای FRP کامپوزیت های FRP و لوله های FRP و سازه‌های بتنی تقویت شده یا پیش تنیده با استفاده از FRP عملکرد طولانی مدت، آموزش برنامه‌های کاربردی

جلد دوم، سازه‌های مقاوم سازی شده با FRP است که موضوعات زیر را پوشش می‌دهد:

باند و فشردهای بین FRP و بتن
محصور شدن بتن توسط FRP در فشرده سازی
تقویت انعطاف پذیری پرتوهای بتنی
تقویت بتن برشی بتن
تقویت ستون ها، دیوارها و فریم‌های بتنی
تقویت سازه‌های فولادی
تقویت سازه‌های مصالح ساختمانی و چوب

این مقالات توسط متخصصان این رشته از 30 کشور مختلف در سراسر جهان، از جمله آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، جمهوری چک، مصر، فرانسه، آلمان، یونان، هند، ایران، عراق، ایتالیا، ژاپن، نوشته شده است، کره، لیتوانی، مالزی، هلند، پاکستان، لهستان، پرتغال، سنگاپور، اسپانیا، سوئیس، تایلند، ترکیه، انگلستان و ایالات متحده آمریکا می‌باشد مقالات فنی در پروسه نه تنها به تحلیلی و تجربی اشاره دارد بلکه پوشش برنامه‌های کاربردی زمین، و طراحی و ساخت و ساز دستورالعمل مورد بررسی قرار گرفته است. مقایسۀ مقالات در این جلسه با کسانی که در کنفرانس های اولیه CICE منتشر شده است، واضح است که ما برای ساختارهای جدید، برنامه‌های جدید و رفتارهای طولانی مدت توجه بیشتری به FRP کرده ایم.
مقالات ارزشمند در پروسه بدون کمک، تعهد و همکاری افراد متعدد امکان پذیر نخواهد بود. اول و مهمتر از همه، ما از نویسندگان تشکر می‌کنیم تا از لحاظ مأموریت‌های مندرج در جلسات مختلف ما، به این سند اجازه دهند تا بیشترین کار را در موضوعات مختلف از سراسر جهان نمایندگی نمایند.

4.3/5 - (3 امتیاز)
به اشتراک بگذارید:
تیم تحریریه افزیر

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا افزیر تولید و منتشر شده است.

پرسش و پاسخ


بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Insert math as
Block
Inline
Additional settings
Formula color
Text color
#333333
Type math using LaTeX
Preview
\({}\)
Nothing to preview
Insert