نشت آب اطراف چاه جذبی فاضلاب

نشت آب اطراف چاه جذبی فاضلاب
بسیار مشاهده کرده اید که قسمت‌های اطراف چاه فاضلاب دچار نشست شده اند. این پدید ممکن است با رطوبت نیز همراه باشد. بعضی افراد آن را جدی می‌گیرند و برخی دیگر آن را جدی نمی‌گیرند. اما سوال اینجاست که علت این نشست که در بعضی مواقع شدید هم هست، چیست؟ چه چیزی باعث شده این پدیده اتفاق بیافتد؟چاه فاضلاب مکانی برای دفع آب و فاضلاب است و معمولا در آن فاضلاب وجود دارد. فاضلاب ورودی به چاه باید توسط زمین جذب شود. اگر این اتفاق نیافتد و فاضلاب درون چاه باقی بماند باعث پر شدن چاه شده و روز به روز فاضلاب سطح چاه بالاتر می‌آید. این روند به همین صورت ادامه می‌یابد تا این که روزی چاه پر شده و سرریز شود. وقتی چاهی انباشه از فاضلاب باشد رطوبت فاضلاب دیواره‌های چاه را نرم کرده و از بین می‌برد. به همین ترتیب خاک اطراف چاه نرم تر می‌شود و باعث شل شدن زیر ساختمان و اطراف چاه می‌شود. همین اتفاق باعث نشست قسمت‌های اطراف چاه می‌شود.

همه ساله ریزش ساختمان و نشست آن حوادث فراوانی را رقم می‌زند باعث از دست دادن جان بسیاری از افراد می‌شود. برای جلوگیری از این حوادث باید به فکر بود و از نشست ساختمان جلوگیری کرد. اگر این کار انجام نشود ممکن است در آینده این حوادث برای شما هم اتفاق بیافتد.

 

جلوگیری از نشست ساختمان

در حالی که نشست ساختمان بسیار رایج شده است و در صورت نشست ساختمان خسارت بسیاری به ساختمان وارد می‌شود این سوال توسط مالکان ساختمان به وجود می‌آید که چگونه باید از نشست ساختمان جلوگیری کرد؟ بهترین راه جلوگیری از نشست ساختمان جلوگیری از پر شدن چاه است. اگر از پر شدن چاه فاضلاب جلوگیری شود، در واقع از ریزش و نشست ساختمان پیشگیری شده است. با تخلیه به موقع چاه فاضلاب می‌توان از نشست و ریزش چاه فاضلاب جلوگیری کرد. شرکت‌های تخلیه چاه به صورت ۲۴ ساعته آماده تخلیه چاه‌های فاضلاب هستند. با یکی از شرکت‌های تخلیه چاه تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست راهنمایی کنید. شرکت‌های تخلیه چاه به راحتی شما را کمک خواهند کرد. شرکت‌های تخلیه چاه با استفاده از ابزارهای مناسب تخلیه چاه و تخصص فراوان به راحتی چاه‌های فاضلاب را تخلیه کرده و از ریزش و نشست ساختمان جلوگیری می‌کنند.

 

نشست در ساختمان‌های قدیمی

ساختمان‌های قدیمی که دارای چاه‌های کهنه هستند بسیار مستعد این اتفاق می‌باشند. ساختمان‌های قدیمی به دلیل داشتن چاههای کهنه و قدیمی که در سالیان سال از فاضلاب انباشه شده اند و اکنون در آستانه سرریز شدن هستند. رطوبت حاصل از این فاضلاب‌ها باعث از بین رفتن دیواره چاه می‌شود. همین موضوع کافیست که در طول زمان طولانی زیر ساختمان را خالی کند و بعد از چندین سال دچار نشست می‌شوند. این اتفاق در ساختمان‌های قدیمی و چاه‌های کهنه و ریزشی بسیار رایج است. بسیاری از ساختمان‌های قدیمی وجود دارند که دچار ریزش شده اند. بسیاری دیگر نیز نشست کرده و در آستانه ریزش هستند. اگر شما هم صاحب ساختمان قدیمی هستید و زمان زیادی از حفر چاه فاضلابتان می‌گذرد به فکر تخلیه و ترمیم چاه ساختمانتان باشید. با تخلیه چاه و ترمیم آن دیگر خیالتان از بابت ریزش و نشست ساختمان راحت خواهد بود.

 

امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید:
تیم تحریریه افزیر

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا افزیر تولید و منتشر شده است.

پرسش و پاسخ


بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Insert math as
Block
Inline
Additional settings
Formula color
Text color
#333333
Type math using LaTeX
Preview
\({}\)
Nothing to preview
Insert