خانهمشکلات سازه ای و راهکارهای مقاوم سازیترمیم کف صنعتی ورقه ورقه شده

بتن از مصالح کاربردی ساخت و ساز می‌باشد که با هزینه مناسبی ساخته شده، دارای دوام و استحکام مناسبی بوده و شکل قالبی را که در آن ساخته می‌شود، به خود می‌گیرد. اغلب اعضاء و اشکال بتنی در محل و در موقعیت نهایی خود اجرا و ساخته می‌شوند. بتن و سازه‌های بتنی در طول فرآیند بهره‌برداری و ساخت دچار آسیب و تخریب می‌شوند که تعمیر و مرمت بتن را ایجاب می‌کند.
آسیب دیدگی ناشی از ضربه بارهای متحرک چرخ‌دار به طور معمول منجر به آسیب درزهای کف و همچنین منجر به بروز عوارض روی کف مورد نظر می‌شود.
همچنین فرسودگی روی دال کف، تغییر مکان اسباب و وسایل شامل جابجایی ابزار و تجهیزات عموما نیاز به ترمیم کف را به همراه خواهد داشت.
تجربه مقاوم‌سازی افزیر در ترمیم دال‌های کف انبار و کف‌های بتنی صنعتی به ما این امکان را داده است تا جزئیات ترمیمی را برای اکثر مشکلات در دال‌ها ایجاد کنیم. از اینرو در این بخش مراحل ترمیم کف صنعتی آسیب دیده و ورقه ورقه شده بتنی با استفاده از سیستم ترمیم بتن ™FixCrete شرح داده می شود.

سیستم FIXCRETE که در شرکت افزیر پایه‌گذاری شده است بر پایه ملات‌های بتنی می‌باشد و برای ترمیم کف آسیب دیده بتنی پیشنهاد می‌شود. این سیستم با استفاده از بتن یا ملات‌های ترمیمی پلیمری و اپوکسی به ترمیم بتن اصلی در یک عضو سازه‌ای از کف هایی که دچار آسیبهای موضعی یا کلی شده‌اند کمک می‌کند. این سیستم جهت ترمیم سازه بتنی و جایگزینی بخشی ازآن استفاده میشود. ترمیم بتن به روش FIXCRETE معمولا با استفاده از بتن یا ملات قابل ریختن یا پاشیدن و ترمیم‌های وصله‌ای دستی صورت می‌گیرد. بطور کلی در روش ترمیم بتن به کمک FIXCRETE میتواند برای کلیه سطوح و یا فقط قسمتهایی از سطوح که لازم باشد (به اصطلاح ترمیم‌های وصله‌ای) انجام میشود.
دال در کف‌های صنعتی شرایط ویژه ای از جمله تجهیزات سنگین، لیفتتراک‌های چرخ فولادی، تجهیزات ارتعاشی و بسیازی موارد دیگر را تحمل می کنند. این شرایط باعث به سطوح بتنی و اتصالات می‌شود. بتن صنعتی آسیب‌دیده خطرات ایمنی ایجاد می‌کند، کار با تجهیزات سخت شده و باعث کنترل و مهار تولید شده و حتی می‌توانیپد تولید را متوقف کند. نوع ترمیم مورد نیاز کف بتنی به مشکلی که در کف با آن روبه‌رو هستید بستگی دارد.
یکی دیگر از روش های نوین ترمیم کف‌ها استفاده از مخلوط خشک سنگدانه‌های ریز است که به عنوان سخت‌کننده سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش استفاده از مخلوط خشک سنگدانه‌ها برای مقاومسازی کف‌های صنعتی و معمولا روی سطح بتن تازه برای بهبود مقاومت در برابر سایش و گاهی اوقات برای رنگ‌آمیزی سطح بتن بکار برده می‌شود. سنگدانه‌های خشک با بهبود مقاومت در برابر سایش و کاهش نفوذپذیری سطح، خواص منفی معمولی بتن مانند جذب گرد و غبار و نفوذپذیری را کاهش می‌دهند.
حال در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که روش مخلوط سنگدانه‌های خشک چگونه روشی است و بیشتر در کجا کاربرد دارد:
مخلوط سنگدانه‌های خشک ترکیبی کارخانه‌ای حاوی چسب سیمانی، سنگدانه ها، مواد افزودنی و سایر افزودنی‌ها هستند. آنها ممکن است حاوی رنگدانه‌های معدنی باشند یا به طور طبیعی رنگی باشند. در روش مخلوط سنگدانه‌های خشک برای اینکه سنگدانه‌ها صددرصد کاربری خود را برای سخت کنندگی سطوح ارائه دهند، میزان آب آزاد موجود در سطح بتن تازه ریخته شده باید به اندازه‌ای باشد که سطح سنگدانه‌ها را کاملا مرطوب کرده و با بتن سطح یکپارچه‌ای تشکیل دهد. در توضیحی جامع و کامل‌تر از چگونگی روش مخلوط سنگدانه‌های خشک اینگونه باید گفت که فرآیند هیدراتاسیون ریزدانه‌های سیمانی در مخلوط خشک سنگدانه‌ها با آب مازاد روی سطح بتن تکمیل می‌شود و بنابراین نسبت آب به سیمان w/c بتن کف در لایه‌های سطحی کار که با سنگدانه‌ها در تماس بیشتری هستند کاهش می‌یابد که همین کاهش نسبت w/c از موارد دلخواه ما برای پروژه است.

ویژگی‌ها و برتری‌های روش مخلوط سنگدانه‌های خشک

تمام سازه‌های با کاربری تجاری، تولیدی و انباری برای اینکه بهره‌وری کامل و صددرصدی خود را ارائه دهند باید همه جنبه‌های ساخت‌وساز در آنها رعایت شود یکی از مهمترین این جنبه‌ها طراحی و اجرای سطح و کف کار است. سطح کاری با کیفیت بالا که دوام طولانی مدت، مقاومت در برابر سایش بالا، ضد گرد و غبار، نفوذپذیری کم و ایمنی را ارائه دهد. در بیشتر سازه‌های با کاربردهای صنعتی، روش اجرای کف با مخلوط سنگدانه‌های خشک بهترین نسبت قیمت/عملکرد را در مقایسه با عملیات و روش های دیگر مقاوم‌سازی عرضه می‌کند.
از مهمترین ویژگی و مزایای ارائه شده به کمک روش مخلوط سنگدانه‌های خشک می‌توان موارد زیر را ارائه نمود: صرفه جویی در زمان نصب، افزایش دوام، بهبود ایمنی کشش، جلوه‌ی بصری مناسب و صرفه جویی در هزینه‌های تمام شده.

 

سیستم مورد استفاده جهت ترمیم کف صنعتی ورقه ورقه شده بتنی با استفاده از سیستم ترمیم بتن

ترمیم سطح بتن

سیستم ™FixCrete

ترمیم بتن آسیب دیده با استفاده از ملات ترمیمی پایه پلیمری و پایه اپوکسی

معرفی سیستم

ترمیم کف صنعتی ورقه ورقه شده بتنی با استفاده از سیستم ™FixCrete

ترمیم بتن
  1. مشخص نمودن نواحی معیوب بتن برقی یا برس سیمی با توجه به مساحت و هندسه محل کرمو شده
  2. جدا نمودن بتن معیوب که دچار مشکل و سستی می‌باشد با استفاده از برش دهنده مخصوص با سیم نرم، در دو جهت مخالف ، داخل سطح ترمیمی سابیده شود.
  3. سایر مصالح باقی مانده یا خرد شده تمیز گردد همچنین مکش کامل انجام شود و سطح ترمیم باید خشک باشد
  4. سطح ترمیمی را با ترمیم کننده بتن کف با گرانروی پایین (محصول TRM™ 200) پر کرده و اجازه داده شود تا عمل آوری انجام شود.
  5. با استفاده از پد مخصوص ساب زدن، سطح محل ترمیم با کف اولیه هم سطح و یکنواخت شود.

ترمیم کننده بتن کف با گرانروی پایین (محصول TRM™ 200)

 

 

در صورت نیاز به اطلاعات ایمنی محصولات لطفا از طریق فرم تماس با ما درخواست خود را ثبت نمایید.

ترمیم بتن مطابق آیین نامه EN 1504 (تشخیص ، طراحی ، اصول و اجرا)

راهنمای ترمیم بتن ACI 546R-04

الزامات برای ارزیابی ، ترمیم ، نوسازی سازه‌های بتنی موجود ACI-562-19